בית ההשקעות IBI מתקין מערך שרתי להב

המערכות החדשות יאפשרו חסכון מיידי של עשרות אלפים שקלים

בית ההשקעות IBI רכש מערך שרתי להב מסדרת BladeCenter ומערכת אחסון ממשפחת
N-series של יבמ, המיועדים לאפשר איחוד מערכות וחיסכון משמעותי בהוצאות התפעול השוטף.

במסגרת הפרוייקט, יאוחדו עשרות שרתים פיזיים הפועלים כיום בבית ההשקעות בסביבת חלונות – אל תוך שרתי להב - BladeCenter של יבמ, שבכל אחד מהם שני מעבדי Xeon של אינטל מדגם 5420 בעלי ארבע ליבות ב- 2.5 גיגה-הרץ, ו- 32 גיגה-בייט זיכרון. הוירטואליזציה של השרתים תתבצע בסביבת תוכנת התשתית של VMware.

על פי התחשיב שנערך ב- IBI התקנת השרתים החדשים תצמצם את צריכת החשמל במרכז המחשוב של החברה ותביא לחיסכון, מיידי של עשרות אלפי שקלים בשנה מחשבונות החשמל ומיזוג האוויר והתחזוקה. בנוסף, ייהנה בית ההשקעות מגמישות רבה יותר בהתאמת המערכות להוראות הרגולציה בתחום הגמל, יתירות והבטחת שרידות מערכות גבוהה האפשרית בזכות המעבר לפלטפורמת שרתי להב.

השרתים ומערך האחסון החדש יריצו מגוון רחב של יישומים דוגמת שרת דואר, שרתי SQL, שרת SAP, ארכיון מסמכים, שרתי נתוני מסחר בבורסה, ושרת SharePoint.

מאיר טובי, מנהל מערכות המידע ב- IBI, ציין כי פתרון המחשוב והאחסון של יבמ נבחר על בסיס ניסיון העבר החיובי בעבודה בסביבת האחסון של החברה. "הפעלת המערכות החדשות תיעשה ללא תוספת תקורה בתחום כוח האדם, ותוך חיסכון בשטח רצפה ובקניה עתידית של שרתים חדשים, שישולבו במערכת הנרכשת עתה, בדמות להבי-עיבוד חדשים.

"שידרוג השרתים וסביבת האחסון מבטיח ל- IBI גמישות בקליטת מערכות חדשות, ככל שאלה יידרשו עם התפתחות הצרכים העסקיים, ויתרמו ליכולתנו לעמוד בהנחיות הרגולציה בנושא קופות הגמל", הוסיף טובי.

העסקה בוצעה באמצעות חברת We!, שותפה עסקית של יבמ.

בית השקעות IBI , חבר הבורסה לניירות ערך בתל אביב, נוסד בשנת 1971 על ידי צבי לובצקי, עמנואל קוק ודוד ויסברג. בית ההשקעות מנהל תיקי השקעות, קרנות נאמנות, קופות גמל וקרנות השתלמות בהיקף של כ-14 מיליארד ש"ח. בשנים האחרונות הוביל IBI את מרבית ההנפקות בבורסה בת"א, והוא מספק מגוון נרחב של שירותים פיננסיים מותאמים אישית ללקוחותיו.