ספקית מחשוב הענן הישראלית - Spine
תציע לראשונה פתרונות על בסיס שרתי  iDataPlex החדשים של יבמ

בחברת Spine מעריכים כי עד סוף שנת 2010  יגיעו ההכנסות לכ- 20 מיליון שקל

חברתSpine , המפתחת פתרונות להצעת תוכנה כשירות בסביבת ענן-מחשוב, תחשוף לראשונה את מערכת התוכנה שלה על גבי שרת iDataPlex החדשים של יבמ, בכנס מיוחד של יבמ בנושא Dynamic infrastructure שיתקיים החודש (יוני).

עמית כהן, CTO בחברת Spine, הפועלת בהרצליה צופה כי עד סף 2010 יגיעו ההכנסות עם שותפיה לכ- 20 מיליון שקלים.

מערכות iDataPlex מהוות קו מוצרים חדש של יבמ, מבוססות ארכיטקטורת x86 של אינטל ומעבדי Nehalem ומיועדות לטפל בעומס כבד של יישומים בסביבת אינטרנט, במחשוב עתיר ביצועים, בארגוני ענק בתחומי ה- Web 2.0, בעולם התקשורת ובסביבות ענן-מחשוב.

הפתרון מתוצרת Spine מאפשר לספקי שירות דוגמת ספקי אינטרנט, חברות תקשורת ובתי תוכנה המפתחים יישומים במגוון סביבות הפעלה – להציע ללקוחות הקצה יישומי מערכות מידע במודל של תוכנה כשירות (SAAS). המערכת מאפשרת לבצע חיוב אוטומטי עבור השירות הנרכש – ולספק אותו בתהליך אוטומטי ומיידי, הכל תחת מיתוג פרטי של ספק השירותים.

שוק ה-SAAS הישראלי מוערך בכ- 200 מליון שקלים שיבואו על חשבון רישוי והטמעת מערכות שארגונים קטנים ובינוניים יאמצו במקום התקנות תוך ארגוניות. ארגונים גדולים יאמצו גם הם פתרונות SAAS בשלבים הראשונים בפתרונות נקודתיים במערכות יקרות כמו CRM או ERP.

Spine מספקת כבר את מוצריה ללקוחות בתחום האינטרנט ושילוב המערכות. התשתיות אותן מציעה החברה מבוססות על מערכות מתוצרת יבמ.

"הבחירה ביבמ באה בזכות התאמת התשתיות לשוק אליו פונה Spine, שמערכותיה צפויות לשרת עשרות אלפי משתמשים בו-זמנית", מסביר עמית כהן, "השילוב בין הטכנולוגיה המובילה של יבמ, הניסיון וההכרות שלה את השוק יחד עם היכולות של Spine בתחום ה – SAAS יאפשר לנו להציע פתרונות מחשוב שלמים, יציבים ורבי עוצמה, ללא הגבלת משתמשים וללא תלות במגבלות חישוב תוך הורדת עלויות תפעול משמעותית."

הקשר הראשוני בין יבמ ו- Spine נוצר תודות ליחידה לטכנולוגיה גלובלית (GTU), הפועלת בישראל. קשר זה הוביל להרחבת הפעילות עם יבמ ויצירת הזדמנויות עסקיות משותפות.

מאז הוקמה, ב- 2007, רכשה כבר Spine מיבמ שרתי להב מסדרת BladeCenter ומערכות אחסון. החברה מפעילה כיום מערך עיבוד בסביבת BladeCenter הכולל 120 ליבות, ו- 720 ג'יגה-בייט של זיכרון פנימי. המערכת מריצה מגוון פתרונות וירטואליזציה וסביבות הפעלה. באמצעות התשתיות האלה, מציעה Spine בין השאר שירותי פורטל ארגוני ומערכות CRM במודל של SaaS, הן מתוצרת יצרנים מקומיים והן מתוצרת יצרנים זרים. "אנחנו ממירים כל יישום לסביבת SaaS ומאפשרים לארגון המפתח להתמקד בפיתוח ולא במכירות – כאשר המכירות מתבצעות על ידי השותפים שלנו, המיישמים את המערכות האלה: ספקיות אינטרנט, משלבי מערכות – כמו גם יבמ עצמה", מסביר עמית כהן.

מערכת iDataPlex של יבמ היא קטגוריה חדשה לחלוטין של שרתים, מבוססת ארכיטקטורת x86 של אינטל ומעבדי Nehalem המיועדים ליישומי Web 2.0 ומשלבים בין ארכיטקטורת BladeCenter, מערכת ההפעלה לינוקס או Windows וטכנולוגיות "ענן מחשוב", על מנת להציע יכולות עיבוד גבוהות, חיסכון במקום, צריכת זרם נמוכה במיוחד ופליטת חום מזערית – תוך ביטול הצורך במיזוג אוויר ייעודי למרכזי המחשוב.

iDataPlex נותנת מענה לגופים, חברות וארגונים העושים שימוש ביישומי Web 2.0, או עבור תשתית למחשוב עתיר ביצועים HPC, אירגונים המעבדים כמויות גדולות במיוחד של נתונים, ומפעילים מרכזי עיבוד נתונים מאסיביים המשלבים עשרות עד עשרות אלפי שרתים.

מערכות iDataPlex של יבמ ניתנות להזמנה על פי מידה, ומגיעות לאתר הלקוח ישירות מהמפעל, כשהן משולבות ומוכנות לעבודה. מודל האספקה הייחודי הזה מסייע להורדת עלויות המערכת.

רשימת הלקוחות הראשונים של מערכות iDataPlex כללה את יאהו!, מיקרוסופט, ענקי תקשורת ואינטרנט, לקוחות פיננסיים כמו Bank of America גופי מחקר ופיתוח NASA, ואוניברסיטאות דוגמת טקסס טק, שהתקינה את המערכת החדשה של יבמ על מנת להציע כושר מחשוב גבוה מאי-פעם לחוקרים ולסטודנטים – ולייעל את פעילות מרכז עיבוד הנתונים תוך חיסכון בשטח רצפה, בעלויות אנרגיה ובדרישות מיזוג האוויר.