וואלה! מתכוננת לגידול בנפחי האחסון של שירות הדואר האלקטרוני שלה - רכשה 
מיבמ מערכות אחסון XIV בנפח 120 טרא-בייט

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, רכשה מיבמ שלוש מערכות אחסון חדשות מדגמי XIV, בנפח כולל של למעלה מ- 120 טרא-בייט

וואלה!, פורטל האינטרנט המוביל בישראל, רכשה מיבמ שלוש מערכות אחסון חדשות מדגמי XIV, בנפח כולל של למעלה מ- 120 טרא-בייט.

המערכות החדשות ישתלבו במערך האחסון רחב המימדים של וואלה!, הצפוי לצמוח בעקבות הרכישה החדשה לפטא-בייט (מיליון ג'יגה-בייט) נתונים, המטופלים כולם בטכנולוגיה של XIV.

כזכור, XIV שהיתה סטארט אפ ישראלי, נרכשה ע"י יבמ לפני כשנה ומוצריה שולבו בסדרת מוצרי האחסון של חברת יבמ.

במסגרת העסקה הנוכחית, משדרגת וואלה! את מערכות האחסון שלה, מרחיבה את נפח האחסון הכולל ומחליפה בין השאר מכונות ותיקות של XIV, בנות שלוש שנים ויותר, במכונות חדשות. הדור החדש של מוצרי XIV, המיוצר במסגרת יבמ, מציע נפחי אחסון גדולים יותר, וצורך פחות חשמל בהשוואה לקודמיו, במסגרת השתלבותו במיזם "ירוק גדול" של יבמ.

שווי העסקה מוערך במיליוני שקלים.

עיקר השימוש במערכות XIV של יבמ בוואלה! הוא לניהול כ- 2.5 מיליון תיבות וואלה! דואר, שירות הדואר האלקטרוני של וואלה! המוצע חינם לגולשי האתר, ללא הגבלת נפח. המערכת מאפשרת לאחזר תכני דואר ובסיסי נתונים שונים המשרתים את הפורטל, תוך תמיכה בשרתים הפועלים בסביבת חלונות 2003, לינוקס וסולאריס של סאן.

וואלה! משתמשת במערכות מתוצרת XIV זה כארבע שנים, לאחר שהייתה הלקוח הראשון שביצע ניסוי חלוץ (פיילוט) בעבודה בסביבת מערכת האחסון החדשנית, שפותחה בחברת ההזנק הישראלית XIV שנרכשה השנה והפכה חלק מיבמ.

שביעות הרצון מביצועי המערכת מצד אחד, והצמיחה בתנועת הגולשים בפורטל ובשימוש בשירותי הדואר האלקטרוני שלו, הובילו להרחבה מתמדת של מערך האחסון המבוסס על הארכיטקטורה של XIV. עם הזמן, הוכיח עצמו המערך הזה גם בכל הקשור לנוחיות התפעול ולאמינות העבודה: לאורך ארבע שנים לא נרשמו תקלות קריטיות הקשורות במערכת האחסון, ששיבשו את הפעילות השוטפת.

שרון וייס, סמנכ"ל פיתוח ותשתיות, וואלה!: "וואלה!, כספקית שירות הדואר האלקטרוני המוביל בישראל, מקפידה על מתן שירות איכותי לגולשיה, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. אנו רואים גידול מתמשך במספר המשתמשים של שירות הדואר ובאמצעות הפתרונות של XIV אנו מתכוננים להמשיך ולתמוך בגידול העתידי. מעבר לשיקולי התחרות במחיר, באה הבחירה בפתרונות XIV של יבמ בזכות איכות הצוות המקצועי, וההבנה לעומק אותה מגלה XIV בכל הנוגע לדרישות ולצרכים המיוחדים של וואלה!".

עדי גלוון, מנהל המכירות של XIV בישראל ציין כי "הטכנולוגיה החדשה של XIV תאפשר לוואלה! ליהנות מביצועים מתקדמים, ואפשרות לטפל בנפחי מידע הולכים וגדלים ביעילות ותוך כדי חסכון משמעותי בחשמל, בשטח רצפה ובהוצאות אחרות".

את פרוייקט המכירה הובילו עדי גלוון מנהל מכירות של XIV בישראל ונציגת שיווק ליאת דהאן.