חברת המזרח לשיווק מכוניות משלבת כלי PHP לפיתוח

חברת המזרח לשיווק מכוניות, המשווקת בארץ בין השאר את רכבי לנדרובר, השיקה תוכנה חדשה לטיפול בתביעות לקוחות המבוססת על שפת התכנות המתקדמתPHP על גבי מחשבי System i.

התוכנה המטפלת בניהול תביעות אחריות מול יצרני מכוניות בחו"ל, ניהול טרייד אין, ודוחות להנהלה בארץ – פותחה על ידי חברת המזרח באמצעות כלי PHP המסופקים ללקוחות
System i כחלק ממערכת ההפעלה.

מערכת הדוחות מאפשרת בין היתר הצגה גראפית של נתוני פריון ונצילות עובדים, רווחיות מוסכים ומשתנים עסקיים נוספים המבוססים על נתונים הנלקחים מהשרת ומוצגים בעזרת סט כלים מבוסס PHP המאפשר הצגת נתונים בצורות גראפיות רבות ומגוונות, על שולחן העבודה של בכירי החברה – במתכונת נוחה לתצוגה וקלה לשימוש.

פיתוח המערכות הושלם בתוך פחות משלושה חודשים, במסגרת כוח אדם מצומצם ביותר. התוכנה הוצגה בכנס משתמשי System i בארץ – ועוררה עניין בקרב שורה ארוכה של לקוחות המערכת.

מוטי אוחיון, מנהל מערכות המידע בחברת המזרח לשיווק מכוניות, ציין כי "ההחלטה ביבמ לשיתוף פעולה עם חברת ZEND - ספקית פתרונות לסביבת PHP - אפשרה לפתוח את עולם
ה- System i לעבודה בסביבת כלי קוד מקור פתוח דוגמת PHP, ולשחרר לחלוטין את סביבת השרתים ממגבלות שאפיינו את הדורות הקודמים של כלי התצוגה. הכל מתבצע באמצעות דפדפן – ללא צורך בשינוי ברמת התוכנה והנתונים אותם היא מנהלת".

בעקבות הצלחת היישומים המיועדים לשימושים פנימיים, מתכוונת עתה חברת המזרח לשיווק מכוניות להעביר גם את התקשורת עם סוכנויות המכירות ומוסכי השירות לסביבת דפדפן, בעזרת כלי PHP.


שיתוף הפעולה בין יבמ לבין חברת זנד טכנולוגיות הישראלית המספקת פתרונות לסביבת PHP , הביא להטמעת מנוע PHP על גבי שרתי יבמ מדגמי . System i כמו כן, פותח סט ייעודי של כלים מבוסס PHP עבור שרתים אלו המאפשר למפתחים ליהנות משפת פיתוח קלה לשימוש המבוססת על קוד פתוח לפיתוח יישומי Web מתקדמים המשתלבים ישירות במערכות וביישומים עסקיים קיימים, תוך שמירה על ביצועים גבוהים.

זאב סורסקי, סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד חברת זנד טכנולוגיות, הוסיף כי "גישת הפיתוח הקלה לשימוש של שפת PHP הופכת אותה מתאימה במיוחד לסביבת שרתי System i ומערכת ההפעלה i/0S של יבמ. סביבת הפיתוח של PHPמציעה שיפור בפריון העבודה ואפשרות לחדשנות עסקית בפריסה מהירה ויעילה של יישומי Web. הטמעת מנוע PHP על גבי שרתים אלו מעמידה לרשות הלקוחות המפעילים שרתים כאלה אלפי יישומים קיימים הכתובים ב- PHP – ומציעה להם את שירותיהם של אלפי מתכנתי Web העושים שימוש בשפת תכנות זו."

יבמ ו- Zend מציעות את כלי Zend Core ו- Zend Platform על גבי מערכת ההפעלה i/OS, יחד עם כלי פיתוח דוגמת Zend Studio ו- Zend Guard.